Plecy
Powiększ

Dwutygodniowy staż w Grecji….

Od 13 do 24 maja 64 osobowa grupa młodzieży przebywała na stażu zagranicznym w Grecji. Tym razem w wyjeździe uczestniczyli uczniowie kierunków: technik rolnik, technik weterynarz, technik ogrodnik oraz technik architektury krajobrazu. Po prawie 30 godzinnej podróży dotarliśmy do hotelu Golden Sun w miejscowości Nea Mesagala. W trakcie naszego pobytu mieliśmy okazję uczestniczyć w praktykach wyjazdowych w różnych zakładach pracy. Weterynarze pracowali przy koniach, odwiedzili klinikę weterynaryjną, pracowali ze zwierzętami w gospodarstwie agroturystycznym oraz mieli spotkanie z miejscowymi weterynarzami. Rolnicy pracowali w szklarni, byli na plantacji orzecha, brzoskwini oraz kiwii a także w gospodarstwie agroturystycznym. Natomiast ogrodnicy wraz z architektami krajobrazu pracowali w szklarni, odwiedzili plantacje kiwii oraz pracowali na terenie hotelu. Wszystkie grupy miały też okazję odwiedzić uczelnie kształcące w ich zawodach i dowiedzieć się jak wygląda system nauczania w Grecji. W czasie wolnym było nam dane zwiedzić ciekawe miejsca: stare miasto Panteleimon, miasteczko Platamonas, wąwóz rzeki Enipeas, wyspa Skiathos, ruiny zamku w Platamonas oraz Meteory. W trakcie naszego pobytu nie było czasu na nudę. Mieliśmy wieczór karaoke, dyskotekę, uczestniczyliśmy w grze miejskiej co pozwoliło nam lepiej poznać kulturę grecką. Uczyliśmy się tańców greckich, spacerowaliśmy oraz plażowaliśmy. Z wielkim bagażem doświadczeń wróciliśmy do Polski.