Plecy
EcoWaste4Food1902

Zespół Szkół Rolniczo – Budowlanych przystąpił do projektu EcoWaste4Food

Nasza szkoła przystąpiła do projektu realizowanego przez Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu projekt o akronimie EcoWaste4Food – Wspieranie ekologicznych rozwiązań innowacyjnych w celu zmniejszenia marnotrawstwa żywności i promowania gospodarki efektywniejszej zasobowo, w ramach którego został opracowany Plan Działań dotyczący ograniczania marnowania żywności.
W związku z realizacją Planu i zawartego w nim Działania I: Wielkopolski Tydzień Przeciwdziałania Marnowaniu Żywności, w ramach zadania 1: „Opracowanie i realizacja specjalistycznych działań edukacyjnych dla dzieci i młodzieży związanych z ograniczeniem marnotrawienia żywności” nasza szkoła uczestniczyła w jednodniowych kompleksowych warsztatach dotyczących problemu marnotrawienia żywności oraz przeciwdziałaniu temu zjawisku.
Uczniowie klasy III TżiUG uczestniczyli w jednodniowym wyjeździe do Poznania pod opieką Pani Mirosławy Karpińskiej i Pani Emilii Stelmach, w ramach którego uczestniczyli:
– w zajęciach na Wydziale Nauk o Żywności i Żywieniu w Katedrze Technologii Gastronomicznej i Żywności Funkcjonalnej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
– w warsztatach w Restauracji Concordia Taste w Poznaniu
Uczniowie klasy III TŻiUG po części wykładowej i ćwiczeń z zakresu badania sensoryczności produktów, przystąpili do rozwiązywania pisemnego testu. Prawidłowe rozwiązanie testu było podstawą do uzyskania certyfikatu przez naszych uczniów. Uczniowie świetnie spisali się na warsztatach kulinarnych, kiedy wykonywali potrawy pod okiem samego szefa kuchni Restauracji Concordia Taste w Poznaniu. Warsztaty zakończyły się wspólnym posiłkiem przygotowanych przez uczniów potraw wegańskich. Ciąg dalszy działań w ramach w/w projektu relegalizowanego w klasach pionu spożywczego nastąpi!!!!!
Opracowała: E.Stelmach, M.Karpińska

EcoWaste4Food1902EcoWaste4Food1903EcoWaste4Food1901EcoWaste4Food1906EcoWaste4Food1905

Zostaw odpowiedź

Accessibility