Plecy
Fr.w.Lesznie1601

Wizyta młodzieży z Francji

W niedzielę 18 września w godzinach popołudniowych przyjechała do naszej szkoły grupa młodzieży z zaprzyjaźnionego już od 16 lat liceum w Tourville. Po długiej podróży nasi goście odpoczywali na basenie przy SP nr 7 i zbierali siły na intensywne 4 dni pobytu w Polsce. Pierwszy dzień poniedziałek rozpoczęli od wyjazdu do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie a także wycieczki do Poznania. Wieczorem młodzież francuska uczestniczyła w wieczorze filmowym zorganizowanym przez wychowawców internatu. Drugi dzień wtorek rozpoczął się od spotkania z dyrektorem ZSR-B w auli szkoły, gdzie mogli usłyszeć w jakich kierunkach kształcimy uczniów, jaka jest specyfika naszej szkoły. A także spotkali się z wiceprezydentem Leszna p. Piotrem Jóźwiakiem. W auli naszej szkoły została przygotowana przez samorząd uczniowski wystawa fotograficzna dotycząca współpracy polsko – francuskiej, którą z zainteresowaniem oglądali nasi goście. Potem jeszcze przed obiadem pojechali do Zakładu Doświadczalnego w Pawłowicach. Popołudnie wypełniliśmy naszym gościom wizytami w stadninie koni w Jeziorkach, w Osiecznej – skansen z wiatrakami. Dzień zakończyliśmy wspólnym grillowaniem w Szkolnym Gospodarstwie w Grzybowie….

Fr.w.Lesznie1601Fr.w.Lesznie1602

Tradycją wizyt naszych kolegów są wyjazdy do Oświęcimia – tak też było tym razem. W środę wyruszyli oni na jak zawsze pełne emocji zwiedzanie muzeum Auschwitz-Birkenau.

Czwartek był ostatnim dniem tegorocznej wycieczki Francuzów. W czwartek zaprosiliśmy francuską grupę do zwiedzania powiatu rawickiego. Jako pierwsze zwiedzili Browar w Bojanowie. Kolejnym miejscem było Golejewko, w którym zwiedzaliśmy pałac, powozownie i stadninę koni. Kolejnym przystankiem był pałac w Pakosławiu i fosa przy pałacu. Ostatni etap to wizyta w Przedsiębiorstwie Hodowalno-Nasiennym w Jutrosinie.

Przy dobrych humorach Francuzi zaczęli przygotowania na tradycyjny już mecz piłki nożnej, który rozegrany został po południu na boisku w Zaborowie, no i oczywiście tradycji ponownie stało się za dość – tzn. jak to zawsze bywało w Lesznie nie daliśmy szans naszym kolegom wygrywając ten pojedynek. A na koniec jeszcze wizyta w leszczyńskich sklepach na ostatnich zakupach i ok. 22:00 musieliśmy życzyć naszym gościom „bon voyage”.

No cóż – teraz znowu nasza kolej i wstępnie zostaliśmy zaproszeni do Francji pod koniec marca. Chętni niech już zbierają fundusze!