1. Plan działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół Rolniczo-Budowlanych im. „Synów Pułku” w Lesznie
2. Raporty o stanie zapewniania dostępności
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Lp.
|
Zakres działalności | Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji | Termin |
1. | Analiza stanu obiektów Zespołu Szkół Rolniczo-Budowlanych w Lesznie pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy | Koordynator | Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przekazanie planu działania do zatwierdzenia Ministrowi Funduszy i Polityki Regionalnej. Podanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Podanie do publicznej wiadomości planu działania na rzecz poprawy dostępności |
30.11.2020 r.
14.12.2020 r. |
2. | Identyfikacja kategorii osób ze szczególnymi potrzebami | Koordynator | Sporządzenie wykazu kategorii osób ze szczególnymi potrzebami w podziale na: uczniów ZSR-B w Lesznie pracowników ZSR-B w Lesznie |
Na bieżąco, w zależności od potrzeb |
3. | Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy też informacyjno- komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką ZSR-B w Lesznie. | Koordynator | Umieszczenie na BIP ogłoszenia informującego o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy też informacyjno- komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką ZSR-B w Lesznie. Analiza przekazanych uwag pod kątem dostosowania w/w placówki dla osób ze szczególnymi potrzebami. | Realizacja w całym okresie działania koordynatora |
4. | Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami | Koordynator | Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno- komunikacyjnego. | Realizacja w całym okresie działania koordynatora |
5. | Dokonanie analizy w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami | Koordynator | Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej) | Na bieżąco, w zależności od potrzeb |
6. | Uzyskanie danych zbiorczych do raportu | Koordynator | Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad | 31.12.2020 r. |
7. | Sporządzenie raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. | Koordynator | Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie podmiotowej BIP. | Pierwszy raport sporządzony w terminie do 31.03.2021 r. Kolejny- w terminach przewidzianych w Ustawie (art. 11 Ustawy) |
Bronisław Kaźmierczak
Koordynator ds. dostępności
Zatwierdzam do realizacji
Leszno, 30.11.2020 r.
Dyrektor szkoły