Plecy
Uczniowie przy smoku Wawelskim

Oświęcim – Zakopane – Kraków

W dniach 15-17 kwietnia 2024 odbyła się trzydniowa wycieczka w góry klas 3TBW z wychowawcą p. Magdą Kozak-Pokrywka oraz 2TB z wychowawcą p. Małgorzatą Będkowską i opiekunem panią Agnieszką Kusior. Wyjazd rozpoczęliśmy od lekcji historii w obozie koncentracyjnym Auschwitz – Birkenau. Miejsca jakie widzieliśmy, historie ludzi, które usłyszeliśmy, zachowane rzeczy z tamtych czasów zapierały dech w piersiach i skłaniały nas do głębokiej refleksji nad ludzkim życiem, miłością i wolnością. W głowach został też cytat przewodnika “Kto nie pamięta historii, skazany jest na jej ponowne przeżycie”.

Drugiego dnia zdobyliśmy pieszo Gubałówkę, odwiedziliśmy znane zakopiańskie Krupówki. Popołudnie spędziliśmy na największych basenach geotermalnych w Polsce – Termach Chochołowskich, a wieczorem integrowaliśmy się przy ognisku z kiełbaskami. Ostatniego dnia zwiedziliśmy Kraków a w nim Barbakan, stary Rynek z Sukiennicami i Kościołem Mariackim oraz Zamek Królewski na Wawelu. Podróże to jedyna rzecz na którą wydajemy pieniądze, a stajemy się bogatsi. Wracamy bogatsi w doświadczenia i piękne wspomnienia.