
Czy znamy swoje prawa konsumenckie?
Czy znamy swoje prawa konsumenckie? – Raczej słabo.Czy śledzimy na bieżąco regulacje prawne w tym zakresie? – Z pewnością nie.Czy wiemy gdzie szukać pomocy? – Też nie.W dzisiejszym pędzącym świecie trudno czuć się bezpiecznie.Dlatego 1 marca br., nasi uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w spotkaniu z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta, którego hasło przewodnie brzmiało: Bądź świadomym konsumentem.Pan Adam Pietrzykowski, Miejski Rzecznik Praw Konsumentów, w prosty i rzeczowy sposób przedstawił zagrożenia czyhające na nas na rynku oraz o sposobach zabezpieczania się, unikania pułapek i egzekwowania swoich praw. Zebrani zapoznani zostali z prawami konsumenta oraz procedurami składania reklamacji. Uczniowie z zaciekawieniem słuchali o tym, jakie prawa przysługują kupującemu i jakie obowiązki spoczywają na sprzedawcy.Dowiedzieli się także o bezpiecznym dokonywaniu zakupów na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorcy. I co najważniejsze – o rodzajach pomocy jaką można uzyskać od Rzecznika Praw Konsumenta. Oprac. Agnieszka Walachowska