Bądź świadomym konsumentem – spotkanie z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta
Bądź świadomym konsumentem. Czy znamy swoje prawa konsumenckie? – Raczej słabo. Czy śledzimy na bieżąco regulacje prawne w tym zakresie? – Z pewnością nie. Czy wiemy gdzie szukać pomocy? – Też nie. W dzisiejszym
pędzącym świecie trudno czuć się bezpiecznie. Dlatego 26 lutego br., nasi uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w spotkaniu z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta, którego hasło przewodnie brzmiało: Bądź świadomym konsumentem. Pan Adam Pietrzykowski, Miejski Rzecznik Praw Konsumentów, w prosty i rzeczowy sposób przedstawił zagrożenia czyhające na nas na rynku oraz o sposobach zabezpieczania się, unikania pułapek i
egzekwowania swoich praw. Zebrani zapoznani zostali z prawami konsumenta oraz procedurami składania reklamacji. Uczniowie z zaciekawieniem słuchali o tym, jakie prawa przysługują kupującemu i jakie obowiązki spoczywają
na sprzedawcy. Dowiedzieli się także o bezpiecznym dokonywaniu zakupów na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorcy. I co najważniejsze – o rodzajach pomocy jaką można uzyskać od Rzecznika Praw Konsumenta.
Oprac. A. Walachowska