Plecy
kons1802

Bądź świadomym konsumentem – spotkanie z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta

Bądź świadomym konsumentem.Czy znamy swoje prawa konsumenckie? – Raczej słabo.Czy śledzimy na bieżąco regulacje prawne w tym zakresie? – Z pewnością nie. Czy wiemy gdzie szukać pomocy? – Też nie. W dzisiejszym pędzącym świecie trudno czuć się bezpiecznie. Dlatego 28 lutego br., nasi uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w spotkaniu z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta, którego hasło przewodnie brzmiało: Bądź świadomym konsumentem. Pan Adam Pietrzykowski, Miejski Rzecznik Praw Konsumentów, w prosty i rzeczowy sposób przedstawił zagrożenia czyhające na nas na rynku oraz o sposobach zabezpieczania się, unikania pułapek i egzekwowania swoich praw. Zebrani zapoznani zostali z prawami konsumenta oraz procedurami składania reklamacji. Uczniowie z zaciekawieniem słuchali o tym, jakie prawa przysługują kupującemu i jakie obowiązki spoczywają na sprzedawcy. Dowiedzieli się także o bezpiecznym dokonywaniu zakupów na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorcy. I co najważniejsze – o rodzajach pomocy jaką można uzyskać od Rzecznika Praw Konsumenta.

Oprac. A. Walachowska

kons1802kons1801

Zostaw odpowiedź

Accessibility